Branded Residences. Na czym polega fenomen tego trendu?

Zdjęcie profilowe Klaudia Rakoczy Klaudia Rakoczy
Widok na Branded Residences. Na czym polega fenomen tego trendu?

Marbella nigdy nie stroniła od blasku reflektorów, ponieważ tę lokalizację na miejsce wypoczynku czy zakup nieruchomości wybierają od lat najbogatsi i najbardziej znani ludzie na świecie. Popularne w ostatnich latach Branded Residences wyznaczają jednak nową erę luksusu na Costa del Sol.


Co znajdziesz w artykule:


Tak zwane Branded Residences to projekty tworzone przez deweloperów we współpracy ze znanymi na całym świecie, luksusowymi markami. W ostatnich latach na Costa del Sol wzmacnia się trend nieruchomości sygnowanych wysokiej klasy firmami modowymi, motoryzacyjnymi czy jubilerskimi. Coraz więcej najlepszych, uznanych marek chce podążać śladami Fendi Casa, Karl Lagerfeld, Versace, Elie Saab, Dolce Gabbana czy Lamborghini i decyduje się na branding osiedla lub budynków swoją nazwą. W ostatnich latach ich liczba na Półwyspie Iberyjskim, a zwłaszcza w Marbelli i okolicach, znacznie wzrosła. Sporo jest też w trakcie budowy lub na wcześniejszym etapie przygotowywania inwestycji. 

Niektóre firmy we współpracy z deweloperami uwzględniają dodatkowe usługi i udogodnienia, takie jak przykładowo konsjerż. Inne określają jedynie styl lub projekt architektoniczny sygnowany sławnym logo. 

Lojalność wobec marki napędza zakupy

Jak wynika z „Raportu dotyczącego markowych rezydencji” Knight Frank, nabywcy takich mieszkań czy domów są zazwyczaj skłonni zapłacić za nie cenę o 25 do 35 proc. wyższą w porównaniu z nieruchomością „niemarkową”. Oferowane usługi i udogodnienia to główne powody zakupu markowej rezydencji, ważne są też wysoki potencjał zysków z inwestycji, utrzymanie i zarządzanie, tożsamość znanego logo i oraz opcje typu inteligentnego zarządzania lokalem. 

Kupujących przyciąga nie tylko prestiż związany z elitarnymi markami, ale też lojalność wobec konkretnej firmy. Fani mody, motoryzacji i wysokiego poziomu usług decydują się na takie rozwiązanie, ponieważ słynna marka kojarzy im się z trwałością. Zapewnia status i określony styl życia. Wszystkie takie projekty deweloperskie reklamują nienaganną obsługę, co jest szczególnie ważne dla nabywców nieruchomości premium. 

Potrójna korzyść: marki, dewelopera i nabywcy

Branded residences oferują potrójny zysk: dla marki, dewelopera oraz właściciela. Marka udzielająca swojego brandingu korzysta z widoczności i większego prestiżu, dla dewelopera największą korzyścią są wyższe ceny sprzedawanych lokali, a nabywcy mogą czerpać zyski z inwestycji o wyższej wartości w przypadku odsprzedaży. Mogą korzystać też z lukratywnych stawek za najem czy większego prestiżu wynikającego z mieszkania w niepowtarzalnym apartamencie czy domu. W wielu przypadkach przynależność do marki oferuje właścicielom szereg korzyści, w szczególności zapewnienie najwyższej klasy usług i wyjątkową ofertę udogodnień. Kupujący dostrzegają również, że Branded Residences dają poczucie bezpieczeństwa i wartości. Chętnie więc wybierają słynne ośrodki mieszkaniowe premium, zwłaszcza te, które oferują szeroki wybór nieruchomości i pozwalają poczuć emocje związane z przebywaniem w centrum luksusowego życia.


Autorka:

Profile photo of Klaudia Rakoczy

Klaudia Rakoczy

Real Estate Advisor

Od 2015 roku wspieram polskich i zagranicznych inwestorów w realizacji planów związanych z kupowaniem nieruchomości na wybrzeżu Costa del Sol.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej

Napisz